Sunday 30 June 2013

Sebuah Episod 36

Doktor kah aku??



Nah...Assalamualaikummm....wbt,

bertemu lagi dalam bicara maya yang tidak bersempadan ini... 
Alhamdulillah..masih diberi peluang untuk memperbaiki diri dalam dunia kepunyaan Allah ini.... Sedar tidak sedar, kita hampir melangkah ke dalam bulan yang barokah..yaitu Ramadhan almubarak... bulan ke9 dalam kalendar Islam... 
Pejam celik pejam celik, dah nak puasa upanya....uhu...
Terasa pantas masa berlalu...sepantas waktu yang mencantas usia kita di muka bumi ini...
kadang2x kesibukan yang menerjah kamar hidup aku membuatkan aku alpa sebentar tentang tanggungjawab terhadap diri, famili, dan para sahabiah...

Hmm....teda apa yg aku nk citer dlm nie, tp aku nk kgsi jg pgkhabaran aku skrg..
ecece.... (mode;banggga siot....)

Urmmm...aku msih cm dulu, cute, comel, chumi3x, bjurus, sopan, baik, lawa...and mcm2x la yg bagus2x!! amacam?? puas ht x ng sifat prasan nya diri aku.... pui! smua yg bek2x, aku la kan?? yg buruk2x bkulat tu bkn aku....hahaha..koya...opsst!

wlaupn aku cmtu, aku yakin n sgt pcaya, ramai yg jeles dgn ku...hek3x...
haish! ntah pa lak aku mrapu neh...

dot.dot.dot....
aku nk gtau cket la....hmm sblum nie status aku sbg Guru @ cekgi not cikgu @ d pggil ustazah (yeark! layak ker??) or pggilan skema adalah Pendidik.... ececece....tp tu sblum nie la... nah, skrg aku dah btukar status dah....aku di dera mjadi hamba dan bkhidmat sbg Pembantu/staf di Farmasi Nilam....Puri.... Adoyai...bsbelahan juga pat ipts aku dulu...KIAS...tp boleh kata, aku kt kias dulu hnya sggah bljar kjap jak la...dlm stahun jak, then aku mngemis ilmu d KTD...uhuhu...kolej sabah aku pggil, sbb mjoriti stdent ctu from sabah...xrasa pn aku d klntan lau aku duk kolej tu, huahaha....tbelit2x gak la aku ckp ng bdk2 sabah neh....uuhh...pndai pn cket jak lah bah...ceh! speaking sabah bah tu...

***
hmm...ckp sal keja, uhuhu aku bgga juga sbb kdg aku tgk diri aku nie cm doktor dah..dktor pakar, dktor baby, dktor sakit puan/tuan, dktor hewan (err...hewan?), or doktor skit jiwa pn ok, cylap2x aku yg tkanan jiwa...wakaka... tp aku tetap bgga sbb rmai ckp aku cm dktor sudah...argh! knpa aku bgitu rsa tharu nie?? huh! prasan kan?? hehe..urmmm tp kira ok la, aku dpt ilmu ttg prubatan...tntg ubat2x n cara2 nk rawat psakit, fungsi2 ubat... hmm...k lah tu...

bah...jom tgk imej aku ng pkaian keja aku....uhuhu, tp kdg aku tgk baju aku cm keja kilang pn ada....hahaha....(^_^)

by the way....jom tinguk bah...he3.

peace! nah...pink colour gtu kan...
(he3. aku la staf farmasi yg paling sempoi dlm sjarah..he3)

nie antara ubat yg ada d Nilam Pharmacy, mls nk tgkp bnyak2x gmbar..hu3


bah...nie nak blek keja dah, penat nie bdn...
(jam10.15 mlm...baru hbis keja, hu3)
rempit uhhh....!! vrooomm3x!

hehe...k la,,, chow dlu...
c u again...wsalam

1 comment:

  1. Assalamualaikum. Apa kbr uhkti?hrp2 sihat la..lame xdgr brte psl anti..

    ReplyDelete