Wednesday 20 February 2013

Sebuah Episod 29

Airmata wanita yang mahal....


Amacam..? okay x tajuk gtu..uhuhu..aku blur nak taruk what the tajuk uh..'Air wanita yang mahal' means airmata.. sila jangan bertafsiran yang agak kolot plaks..aduinyapunnn... urmm pna skali aku dpt sms dr sum1 yg brasal dr bumi under bayu..,tapi kali nie buat aku sangat terharu dan sedeyh..tak sangka dia leh bagi aku secebis ayat yang arghhhhhhh..... sampai msuk tanjung rambutan pn aku msih ingat...mana x nya.. aku baca dan aku sangat tersentuh,,tersentuh dengan ayat dan aku rasa dia sangat mengenali aku walaupun dia baru mengenali aku bru stahun1/2...thanks a lot awak..upss... i call him awak..haha,(mengada sempoi tol!) 


from ayat yg tertera memg aku many cakap dan gelak.. tapi aku bukan minah gila 24jam nak gelak dan cakap.. tapi surius aku xleh diam, aku da cuba tuk kurang bercakap coz banyak bercakap buat kita lupa... last aku amik keputusan jadi diri sendiri jak.. lantak la orang nak cakap pa punnn.. tapi hari ni baru aku tau rupa nya ada ulasan sebalik tabir napa aku suka banyak bercakap dan gelak..ngeeee... 

hmmm...bila orang rapat dengan aku pasti tau setiap senyuman aku dibebani 1001 probloum, stiap gelak aku melindungi cebisan2 rasa sedih yang terkurung and never sudah..adoooii...masalah aku,aku tanggung sejak bangku sekolah..aku rasa memg dah xda jalan penyelesaian lagi,.mybe orang melihat masalh boleh diselesaikan coz kata pujangga mengatakan setiap masalah ada jalan penyelesaian..aku kata p%&#M@k kau tuk itu..aku hanya berpegang Allah beri masalah sebab dia nampak kehadiran aku kat muka bumi ni..Dia nak aku tabah hadapi liku hidup didunia sebelum ke akhirat yang kekal abadi...sob3x.. 


 aduuiinyapunnn...aku perlu tabah coz aku rasa aku seorang anak/pmpuan yang harus tunjuk aku kuat and tenang dengan nama aku 'amani' bermakna tenang dalam arab walaupun aku kadang merembeskan airmata dan mbiarkan ia mngalir(mnangis) bwah slimut sampai lemas nak mampus xda oxcgent..aku harus tunjuk aku sentiasa senyum supaya sesepa yg pndang aku lebih tabah dari aku,,namun hakikatnya tulang aku dah retak menanti bkecai menaggung beban kesakitan ini..ye,siapa je pahamkan,,walupun aku cerita pada perdana menteri pun dia cuma cakap sabar la..saya pon de masalah nak pilihan raya umum(PRU13) nie xlama lg..@ mybe aku kena mluah kt sultan masalah aku supaya kesultanan raja raja melayu menabalkan aku  menjadi datin..itu sangat logik! ahaks!


and....
aku penah rasa nak bunuh diri,lari rumah,but slalu xbjaya...yowla,juz rasa nk buatjew...tp xkn buat la..aku ada iman lg...apatah lg nk menjual badan dan sebagainya yang nahi mungkar tu xlah.. mlampau dah tu kalo smpai cegitu..hurmmm..coz aku suka bercakap dan bergelak ketawa..sesungguh nya aku bersyukur aku begini..aku enjoy hidup aku..law tak da lama aku jadi cikaro jalan bayam keybee..longgok badan sekilo singgit sebab aku tau badan aku tak cun pon..ahaha..sempoi.. aku rasa kita kena tabah jela hadapi masalah yang membeban..masalh memang takkan selesai..biar la masa membawa diri melambung ayung ke langit ketujuh..ceh! supaya kita jumpa titik keputusan bagi masalah kita..titik keputusan itu adalah peluang,jadi jangan ambil keputusan yang hnya akan memakan diri..!

then...
jika satu saat ko hanya jumpa orang lelaki yang hanya menunding jari menyalahkan ko,menangis la wanita,sesungguhnya kita cuma ada airmata untuk pengubat kesakitan, pada saat ko menangis ketahuila kita memang tiada sesiapa di dunia ini tuk membela kita,,kita cuma ada diri kita n DIA kt ats sana untuk bela kita.,kita kuat sebenarnya,kita kuat dari lelaki yang suka memperalatkan kita,kita kuat untuk menolak tomahn dari lelaki..sebabnya lelaki memang selalu begitu,..mereka la yang selalu mengeluarkan aimata jernih kita..mgkin mereka tak suka menangis jadi mereka ingin melihat airmata kita yg mnitis..


dan...aku rasa aku sangat mengarut dan tersasar jauh dari matlamat aku da nie..aku kena g cari mkn @ tido kot tuk hilangkan streszz aku nie..haha..g pun mlm nie aku da nak btolak blek qlate doh..omg..aku kena stop berada dalam alam maya nie..mybe bila aku tension aku akan mengukir ayat kat sini lagi..huk3x...ohw blogger ntah apa2 bgku...

syukronn sebab menjenguk ke sini...

bye,wsalamm...

No comments:

Post a Comment